سرخط خبرها

پلمب ۴۶۵۶ واحد تجاری به‌دلیل استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه

  • کد خبر: ۲۰۸۲۸۹
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
پلمب ۴۶۵۶ واحد تجاری به‌دلیل استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه
نماینده پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در کارگروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی از پلمب ۴۶۵۶ واحد تجاری کشور از ابتدای امسال در راستای اجرای طرح برخورد با عناوین و اصطلاحات بیگانه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی شریفی‌زاده، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در راستای اجرای طرح برخورد با واحدهای تجاری دارای عناوین و اصطلاحات بیگانه از ۹۸,۸۸۹ واحد در سراسر کشور بازدید شده، عنوان کرد: از این تعداد، به ۶۹,۸۰۶ واحد تجاری تذکر داده شده که از این میان واحدهای استان سیستان‌وبلوچستان تذکری نداشته‌اند و واحدهای کیش با ۷ مورد و قزوین با ۲۳ مورد کمترین تذکرها را پس از این استان داشته‌اند.

نماینده پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در کارگروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی تعداد موارد اخذ تعهد از واحدهای دارای اصطلاح بیگانه را ۱۴,۹۵۶ مورد عنوان کرد و افزود: واحدهای استان قزوین مشمول تعهد نشده‌اند و پس از این استان کمترین تعهد اخذشده به واحدهای تجاری کهگیلویه‌وبویراحمد و یزد (هرکدام دو مورد) اختصاص دارد.

وی، با اشاره به اینکه از ابتدای امسال اخطاریه برای ۶,۳۵۳ واحد تجاری دارای عنوان و اصطلاح بیگانه صادر شده است، گفت: هیچ‌یک از واحدهای تجاری استان‌های سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کهگیلویه‌وبویراحمد و یزد اخطاریه نداشته‌اند.

شریفی‌زاده، همچنین، تعداد واحدهای پلمپ‌شده در راستای برخورد با عناوین و اصطلاحات بیگانه را ۴,۶۵۶ باب اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح، هیچ‌یک از واحدهای سیستان‌وبلوچستان، قزوین، قم، کهگیلویه‌وبویراحمد و کیش پلمب نشده‌اند.

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->